پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4957
-
الف
+

برگزاری هفتمین دوره جشنواره «دیدار» با داوری کیانیان در تاجیکستان

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار» در شهر دوشنبه تاجیکستان در حال برگزاری است.

هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار» در شهر دوشنبه تاجیکستان با حضور رضا کیانیان به عنوان داور و تعدادی از فیلم‌های سینمایی ایرانی و با حمایت سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، از بیست و پنجم مهرماه در حال برگزاری است.

به گزارش آی فیلم، فیلم های سینمایی ایرانی «دختر» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی، «کفشهایم کو» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «یحیی سکوت نکرد» به کارگردانی کاوه ابراهیم پور، «مراقبت از ژوناس» به کارگردانی قصیده گلمکانی، «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن، «در دنیای تو ساعت چند است» به کارگردانی صفی یزدانیان و فیلم مستند «آتلان» به کارگردانی معین کریم الدینی از جمله فیلم‌های حاضر در این جشنواره هستند.

همچنین در این جشنواره،  فیلم سینمایی «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی که تولید مشترک افغانستان و ایران است در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی جشنواره به نمایش درآمده است.

گفتنی است، فیلم مستند «آتلان» که روایتگر داستان زندگی یک اسب مسابقه به نام  "ایلحان" و مربی‌اش به نام "علی" است، با توجه به آشنایی نسبی تاجیک ها به زبان ترکمنی بسیار مورد توجه قرار گرفت. از دیگر فیلم‌های ایرانی که در این جشنواره با استقبال مواجه شدند فیلم های «دختر» و «مراقبت از ژوناس» هستند.

با توجه به سیاست جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مبنی بر همکاری نزدیک با جشنواره های منطقه و حمایت از آنها، هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «دیدار»، از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر (۲۵ تا ۲۹ مهر) در شهر دوشنبه ، با حمایت سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است.

ب س/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر